woensdag 13 april 2016

Dikke punt op de spreekwoordelijke i ... (deel I)


En dat was gelijk een beste punt.!
Het klopt hoor, dat gezegde over die laatste loodjes, geldt echt niet alleen voor zwangerschappen, geloof mij!

Afijn, eind maart had ik alle vlekken al weg gesaust en ook de beschadigde delen van de kozijnen (gevolg van de plaatsing vorig jaar) gestuct en gesaust.
Vorige week zeker drie dagen op mijn knieën door de keuken, alle gaten en kieren gekit daarna de plinten (door Johan op maat gemaakt en vastgeplakt) verven en kitten en kitten en toen weer verven. 
En nog eens verven.
Ik heb een soort van lambrisering gemaakt met de Morning Snow van Flexa en dan de zijdeglans.
Wel zo handig met hond, katten en als ze de kans krijgen, de kippen (en vlak de jongelui ook niet uit).
Ook de muur boven het aanrecht èn ja, die hele muur, heb ik in de lak gezet.
Wel 4 lagen dik, compleet spat-en smeervrij. Met een doekje is het zo weer schoon. Perfect!
Het liefst deed ik de hele keuken opnieuw, ha ha. Maar de koof van de afzuigkap was de afsluiter.

We waren al een poosje op zoek naar een mooie weegschaal maar nog geen geluk gehad.
Tot Johan onlangs met een prachtexemplaar thuis kwam. Nota bene bij zijn ouders vandaan, hoe leuk is dat.
De bovenkant was behoorlijk verroest, daar moest echt een lik metaalverf van Karwei overheen.
Een stuk of 10 kleurstaaltjes meegenomen en die het dichtst bij lag heb ik laten mengen.
Alles wat los kon, heb ik los gehad en schoongemaakt. Zeg nu zelf, geweldig ding toch?!

Wit is natuurlijk prachtig maar er mag, wat ons betreft, ook wel een item uitspringen qua kleur.
Kan jullie zeggen, dat is gelukt!
Als je mij ook op Instagram volgt, dan weet je ... ik ben fan van de spuitverf van Belton Molotow.
Ik heb al de nodige glazen vazen, bloempotten, schalen van een 'snoepig' kleurtje voorzien.
Dit keer geen snoepig kleurtje maar knallen, dus een bus neonoranje besteld en deze leeggespoten op de kruk. Maar helemaal tevreden was ik nog niet.
Nu komen wij nogal eens bij de Karwei in Steenwijk ;-)... en de prachtige kleuren (en namen) van de happy-colours serie waren mij al eerder opgevallen.
Heavy Oranje, dat klinkt toch lekker en nog fluorescerend ook! Ja, zo had ik het in mijn hoofd.
En de kruk weet echt niet dat het eigenlijk verf voor op de muur is ;-)

En dan nu beste lezers, presenteer ik jullie.. "tromgeroffel".. nadat we in januari 2015 de eerste keer de sloophamer hebben gebruikt tot nu de laatste verfkwast ... , onze woonkeuken!
Klik HIER om terug te kijken hoe het voorhuis was voor al onze klus-activiteiten.
Wij vinden het geweldig geworden en zijn ook best trots op het resultaat.
De cake is al lang op dus nu aan de slag met die andere punten....

8 opmerkingen:

  1. Wauw Gertrud! Nog een project op zich, jouw punten op de i, maar wat zul je een eer hebben van je noeste arbeid. Goed idee om de hele muur in de lak te zetten, spatwanden zijn vaak zo tenenkrommend. De lambrisering is ook supermooi (en handig) ow, en die vloer!!!!! En de handgrepen, zo tof... hihi, en dan ook een man die even zo'n coole weegschaal scoort :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha ja eigenlijk wel hè. Absoluut, genieten hoor! Fijne dag Janita. X

      Verwijderen
  2. Práchtig Gertrud!! En wat een werk! Met een geweldig mooi eindresultaat!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, het is prachtig geworden Gertrud!! Daar zal een hoop lekkers gebakken worden jou kennende... Perfecte keuze om het trapje zo'n felle kleur te geven; Karwei heeft trouwens een goede aan jou met al die verfklussen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Denise. Heb je helemaal gelijk in, heb voor het weekend weer lekkere dingen in de planning ;-)
      Ha Ha ja ze zien me graag komen! Dacht wel dat de kleur jou zou aanspreken. X

      Verwijderen
  4. Wauw! Daar mag je inderdaad héél terecht trots op zijn! En nog steeds je leuke eierrekje ...

    BeantwoordenVerwijderen